tisdag 12 augusti 2014

Kortvikning - Blöjkort

Kortet som jag idag tänkte visa hur man viker heter Blöjkort på grund av dess vikning. Jag tror man använder samma princip när man förr satte på blöjor på barnen. 
Kortet ser i alla fall ut så här när det är klart. 

Det har ett fack som man kan stoppa i ett kort eller en present. 

Det du behöver är ett papper som är kvadratiskt. Vilken storlek du väljer beror helt på hur stort du vill ha kortet. Jag har använt mig av ett färgat A4 som jag klippt till en kvadrat. Du kan även använda dubbelsidigt catdstock så slipper du dekorera så mycket. Jag tycker dock att det är perfekt tillfälle att använda upp alla spillbitar man har. 

I alla fall nu börjar vi. 
Vi kvadraten på mitten så att den bildar en triangel. 

Vänd pappret så att du har öppning uppåt. Toppen ska peka upp. Därefter tar du ett av hörnen och viker in det mot ena kanten. 

Gör likadant med andra hörnet. 

Vik sedan ner flärpen så att du får en fika att lägga en present eller ett kort i.

Nu kommer det roliga - DEKORERA

Hoppas ni förstod hur ni skulle göra. Om ni har några frågor så är det bara att kommentera eller skicka ett mail till sunieshomemade@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar