onsdag 27 augusti 2014

Veckans tips v.35

Idag tänkte jag tipsa om ett bra sätt att slippa köpa massa alfabets stickers. Jag tänkte nämligen visa hur du gör dina egna. Dock kräver det att du har en Big Shot eller en liknande maskin samt alfabets dies. 

Jag har precis köpt hem alfabets dies och tycker det är underbart och väldigt ekonomiskt att göra egna alfabets stickers. 

Börja med att klipp ut en lagom stor bit papper som bokstäverna får plats på. Jag använder mig av hela alfabetet då det är lättare eftersom jag inte har en magnetisk plattform. Har du en så la. Du bara välja dem bokstäver som du behöver. I alla fall klipp ut en lagom stor pappersbit. Sätt sedan dubbelhäftande tejp på den sidan du inte vill använda. Jag har köpt min dubbelhäftande tejp på rulle från Biltema. 

Kör den sedan genom din Big Shot maskin eller liknande. 

Ut kommer de mest underbara alfabets stickers. 

Du kan använda vilket papper som helst. Glittrigt, enfärgat, metallic m.m. 

Diesen jag använder kommer från Memory Box och heter Classic Upper Alphabet. 

Helt underbart 
Så här ser dem ut på en layout






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar