tisdag 9 september 2014

Mitt Project Life - Steg 1 Newbie

Det var ganska nyligen jag gav mig in scrapbooking världen. Jag har aldrig riktigt förståt grejen med scrabooka fram till den dagen för ca 1 år sedan då jag satte mig ner och gjorde min första sida till min underbara son. Helt plötsligt var jag fast. Hur kan jag inte ha gjort det här tidigare??
Likadant inställd har jag vart till Project Life. Men desto mer jag har sökt runt på nätet och kollat på youtube så har jag blivit mer positiv. Så nu när jag fyllde år i augusti så köpte jag färdiga kit från Photo Freedom tror jag. 

Bortse från klistermärkena :)

Jag köpte två stycken kit. 
Varje kort innehåller fotofickor i olika varianter och Cardstock som du själv får klippa isär så det passar i fotofickorna.
Så det vara bara att sätta igång. 
Jag har den "lyxen" att ha en skrivare som kan skriva fotoutskrifter. På så sätt behöver jag inte skicka in mina bilder och vänta på framkallning utan jag kan välja och vraka bland mina bilder och själv bestämma storlek. 

Jag har bestämt mig för att göra Project Life från det att mina barn föddes. Den ena nu i år och den andra 2012.
Så den första veckan jag gjorde var i år v.26. Men jag kommer att förhoppningsvis göra alla år till 2012. 

Min plan är att göra två sidor för varje vecka. 
Eftersom jag ogärna lägger ut bilder på mina nära och kära så kommer det inte bli så många Project Life bilder eftersom de innehåller så många bilder. 
I fall ni har någon idée på hur jag kan lägga upp bilderna utan för mycket krångel med suddiga ansikten. Så tipsa gärna. Dock sitter jag mest på iphonen eller ipaden. 

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar