tisdag 11 november 2014

Varför Scrappar jag?

Under många, många år tyckte jag att scrapbooking var ganska konstigt. Varför skulle man klistra dit en bild för att sedan sätta dit massa dekorationer och papper???
Jag förstod verkligen inte vad det hela gick ut på

Men 2013 fick jag och min sambo vår älskade son, Stora B och när han kom till världen och hela telefonen blev full av bilder på det lilla livet så undrade jag vad jag skulle höra med dem. Det var då jag kom på att jag måste ju skriva ut bilderna för att sätta in dem i ett album och i samma veva  hade jag inte riktigt något pysslande för mig. Så efter en hel del youtube filmer så började jag inse varför så många människor världen över utför scrapbooking. 
Jag började med att göra 12x12 layouter och det har jag fortsatt med sen dess. Just nu är det såna layouter jag gör mest av då familjen har utökats med en till liten familjemedlem i maj, Lilla N. 
Så det har blivit så att jag varsitt album åt barnen som sedan kommer att delas upp i olika årsalbum. Men så länge de får plats i ett album så får det vara så. 

Jag håller även på med en del korttillverkning men det är inte alls lika roligt som att få göra en layout. Utan det blir oftast vara kort till speciella tillfällen som när någon fyller år eller så. 

Jag har även börjat med pocket scrapbooking (project life). Tycker det är riktigt kul men känner att layouts fortfarande är roligare så det blir inte så mycket pysslande i pocket scrapbooking form. Jag gör ett album till mig och sambon i det formatet och jag har ett uppslag till varje vecka för 2014. Dock är absolut inte alla gjorda ännu.. Jag har även bestämt mig för att dokumentera julen, så jag kommer att göra en variant av December Daily men det tänkte jag ta upp en annan dag.

Tycker fortfarande att jag är relativt ny inom scrapbooking världen och jag lär mig nya saker hela tiden. Jag försöker att hitta min egen stil och komma underfund med vad jag gillat men det är inte lätt när det finns så otroligt mycket produkter till scrapbooking. 

Men jag scrapbooking för att bevara alla underbara bilder på min underbara familj och. 
Jag vill fånga mina barns uppväxt och berätta deras historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar