lördag 27 december 2014

LO - Lilla N - Jag kan, jag vill

Idag blir det en LO till Lilla Ns album, då Veckans skiss just nu har två stycken julutmaningar.
Titeln på denna LO är Jag kan, Jag vill. Just nu försöker Lilla N verkligen ta sig fram överallt och finns det något som verkligen intresserar henne som t.ex. julgranen så tar hon sig faktiskt fram.

Denna gång har jag dekorerat LOn med washi tape, stjärn dies från Memory box och helt nya dies från Xcut som jag passade på att köpa från En liten butik när de hade julklappstipset "Köp två varor för halva priset"


Tog ett tag innan jag fick ihop denna LO. Tyckte både färgen och skissen var svår att tolka, men skam den som ger sig.
Kriterierna för tävlingen är att du ska inspireras av bilden och tolka skissen.
Jag valde både att få med en del färger som finns på julgranskulorna samt att använda formen i bakgrunden.
Skissen valde jag att tolka med tre stycken kort istället för ett och använda lite fler dekorationer.
Men är riktigt nöjd med slut resultatet. Nu gäller det bara att hålla tummarna :D

Tävlingen hittar du hos Veckans skiss


Material jag använt
Pattern paper - Fancy Pants - Love Birds - Sweetheart Item #1010
Pattern paper - Fancy Pants - Love Birds - Bunches of Love Item #1002
Pattern paper - Fancy Pants - Love Birds - Love dots Item #1004
Siffror - Memory Box dies
Alfabet - Memory Box dies 
Stjärnor - Memory Box dies - Cosmic star set
Xcut - Large die
Washi tape
Die Cuts - Pink Paislee 

2 kommentarer:

  1. Härlig lösning på skissen! Kul att dokumentera alla framsteg. Tack för att du är med och tolkar vår julutmaning hos VS! Kram ÅsaJ

    SvaraRadera
  2. Fin layout, kul att du har egen skriven text! Tack för att du tolkar julutmaningar på VS!

    SvaraRadera