tisdag 6 januari 2015

Canvas tavla

I mellandagarna mellan jul och nyår så fyllde min mamma år. I present passade jag på att göra en canvas tavla till henne i formatet 20x20. Den vita bilden som finns där går att ta bort och byta ut mot något annat. Min mamma fick en bild på ungarna vid julgranen.

Jag började med  att hälla akvarellfärg direkt på canvas tavlan. Jag valde färgerna svart och vitt som jag drog ut och blandade med lite vatten. Jag använde en pensel men jag tror att det skulle bli ett snyggare resultat om man använde en svamp. Tycker att penseldragen syntes ganska mycket men eftersom jag har valt att täcka en stor del av tavlan med dekorationer och bilden så gjorde det inte så mycket


Dekorationerna är blommor i olika färger och storlekar men som ni ser så är den dominanta färgen vitt och rött. Varje dekoration har jag limmat dit med limpistol för att det verkligen ska hålla.


De flesta blommor kommer från Panduro, De stora vita blommorna kommer dock från Reprint.

 
Jag har även valt att använda chipboard hjärtan som dekoration. Jag har målat dem med akvarellfärg för att få den färg jag ville ha.

 
Material jag använt
Blommor - Panduro
Canvas tavla - Biltema
Rhinestones - Biltema
Vita blommor - Reprint
Akvarellfärg - Biltema
 
Chipboard hjärtan och band från mina gömmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar