måndag 26 januari 2015

LO - Stora B - Prickig

I dag tänkte jag visa en LO från Stora Bs album.

Jag måste få passa på att berätta att jag har fått äran att bli medlem i Scrappaloss DT-gäng och idag är mitt första inlägg och dem. Det är en kort presentation och ett alster som man skapat utifrån deras månadstema som i januari är Clean and Simple, Rent och lätt. Så min tolkning på det är LOn nedanför. Jag tyckte detta tema passade perfekt till denna bild då det är historien och bilden som jag vill förmedla.



Historien är att Stora B har vart prickig ända sen han föddes fram till 6 månader då vi äntligen fick göra en allergi utredning på honom. BVC hade en policy att man skulle smörja honom varje dag med kortisonsalva. Jag tyckte det var lite konstigt att smörja en sån liten plutt med kortison konstant. En tid senare gick vi till läkaren för att kolla upp Stora Bs förkylning som han hade då och läkaren anmärkte på att han var jätte prickig och skickade iväg oss på blodprov. Där startade Stora Bs väg till allergi utredning och vi är så tacksamma till läkaren då det visade sig att Stora B var allergisk mot katt, ägg och mjölkprotein. Så vi kunde äntligen ta tag i orsaken till hans prickar.





Material jag använt
Pattern paper - Fancy Pants - Childish - Strips Item #1525
Paper pad - Best of American Crafts 
Alfabet - Memory Box dies
Siffror - Memory Box dies 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar