onsdag 18 mars 2015

Färgläggning

Idag tänkte jag visa för er hur jag färglägger mina stämpelmotiv.
Jag älskar att använda akvarellpennor.
Varför? Jo, för att jag har helt enkelt inte testat att använda vare sig copics eller något annat och jag har inte riktigt ansett mig själv att vara en kortmakare och har därför inte velat lägga ner massa pengar på det.


Så jag stämplar motivet jag vill ha på akvarellpapper med Momento ink. Därefter målar jag med pennorna för att få till olika skuggningar.
Därefter går jag in med pensel och vatten för att få till färgerna som jag vill ha det.


Är det så att det saknas färg någonstans, att jag behöver göra mer skuggning eller så då brukar jag ta med pensel på penntoppen för att fånga upp färgen och sedan måla direkt med penseln.


 Så här vart mitt motiv när det blev klart. Nöjd men känner fortfarande att jag har mycket kvart att lära mig. Övning ger färdighet.
Så här blev även motivet när jag monterade det på kortet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar