torsdag 5 mars 2015

Mitt första kladd försök

Här om dagen köpte jag min första flaska med färg. Jag var så spänd att få hem den och få pröva kladda lite.
Hade den perfekta layouten i huvudet. Det var bilder på barnen i snön och jag tänkte att jag skulle använda en stencil och göra lite stänk med färgen. 
Jag köpte färgen från CiLi in papers ochbddt var hur snabba som helst med att skicka den. Beställde en vit color shine flaska från Heidi Swapp. 
Åh vad kul att få sätta igång....
Jag valde ut ett underbart fint papper med snöflingor. Jag var så nöjd och lyrisk. Så jag tig fram min stencil och började spraya. Resultatet blev inte alls som jag hade tänkt mig.
Först så sprayade jag alldeles för mycket för i stencilen så det blev alldeles rinnigt på grund av den vita färgen inte syntes så bra. Men det gör inget tänkte jag, det kan jag täcka med ett kort. 

Så jag prövade att skvätta lite färg men det blev inte heller så bra. Inte alls nöjd med det jag hade tänkt. Men det går att lösa :)

Men oj vilken underbar färg color shine är. Det verkligen gnistrar om den. Jag kommer verkligen att köpa fler färger då jag blev så förälskad i dess skimmer och färg. 

Snart kommer en bild Layouten som jag försökte rädda efter några misslyckande. Här är en liten sneakpeak. 

1 kommentar:

  1. My First Time using color shine and it wasent what i thought. But im happy with the LO that I made from this paper

    SvaraRadera