söndag 8 mars 2015

Pocket scrapbooking - Vecka 3-4 2014

Idag blir det en sida ut mitt Pocket scrap album. Nämligen vecka 3-4. Även dessa veckor hade jag inte så många bilder så det blev ihopslagning.
Stora B lyckades under dessa veckor få en spricka i armen och var tvungen att ha gips. Det vara bara läkarbesöket som han tyckte var jobbigt. Gipset brydde han sig inte alls om.


I detta uppslag har jag valt att bara använda mig av två olika papper för att se hur det blev. Jag tycker att det blev riktigt snyggt och är någonting som jag kommer att göra om.


Jag har även försökt att hålla mig till samma färger när jag dekorerade och hittade en stämpel färg som matchade med bokstäver från Heidi Swapp. Riktigt roligt att få leka med olika stämplar och bokstäver.


På varje titel kort så försöker jag att få med veckans nummer samt vilka datum som infaller under just den veckan. Ibland blir det handskrivet och ibland blir det med stämplar eller något annat roligt. Just på detta uppslag blev det handskrivet och Heidis bokstäver och siffror


Som jag nämnde ovan så använde jag bara 2 papper. Och som ni kan se på bilden ovan så valde jag att ha de blåa pappret i 4x6 på första sidan och på den här sidan använde jag dem i 4x3.



 

Material jag använt
Paper pad - Best of American Crafts
Xcut - Neating die
Stämpel - Panduro 
Stämpel - Studio G
Alfabet - Heidi Swapp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar