lördag 9 maj 2015

Månadens tips

Idag tänkte jag tipsa er om ett smart sätt att ha koll på era stämplar eller i alla fall vilka färger du har.
Jag såg detta på en annan blogg (kommer dock inte ihåg vilken) Så om du känner igen vilken blogg det är ifrån lämna gärna en kommentar med länk så jag kan ge den personen cred för detta underbara tips.

I alla fall. Jag har använd tags som jag har klippt ut från akvarellpapper för att sedan färgkordinera mina stämplar på. Och då menar jag mina Distress inks som jag är helt förälskad i.
Varje tag har jag stämplat med en blomma samt använt blender tool för att få ditt färgen.


Här på bilden kan ni se några av färgerna som jag har. Dessa kommer jag sedan att fästa tillsammans för att kunna bläddra igenom om det är en speciell färg jag är ute efter men inte vet vilken.
På varje baksidan har jag skrivit dit vad färgen heter för att lätt kunna hitta den.

Ett lätt och smart sätt att göra sin egna färgkarta av distress inks. Nu kan jag helt enkelt bara lägga fram tagsen för att se vilken färg som passa bäst till en Layout.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar