fredag 14 augusti 2015

LO - Stora B - Batteri monster

Idag tänkte jag visa er mitt inlägg för Creativica.

Som tema denna månad har vi bokstäver och färgcirkel. Färgcirkel får man tolka lite som man själv ville. Jag valde att tolka det med att bara använda en färg förutom den vita bakgrunden. Färgen jag valde som ni ser är blått.
Jag började faktiskt med att ha ett blått cardstock  men kände efter en natts sömn att det inte riktigt var jag så jag gjorde om och gjorde rätt och detta blev slutresultatet.


Så här i efterhand kan jag själv tycka att det inte blev tillräckligt med blått men när jag hade blått cardstock då blev det för mycket.
Det mönstrade alfabetspappret har jag gjort själv med hjälp av mina bokstavsstämplar och distress ink i tre olika blåa nyanser.

Bokstäverna kommer från Doodlebug och de flesta klistermärkena från Simple Stories.


Hoppas ni har fått lite inspiration till skapande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar