onsdag 23 mars 2016

Layout - Lilla N - This happend

Idag blir det en LO till Lilla Ns album. Detta är en bild som är tagen för ungefär ett pr sedan.
Stora B är ute och leker på baksidan medan Lilla N fick stanna inne. Tyvärr var hon för liten för att gå ut och traska runt i blötsnön. Hon står på fönsterbrädan och spanar på varenda lite rörelse som storebror gör.



Denna LO har jag gjort med inspiration från Citrus Twist Kits 3 to inspire.
Denna vecka skulle vi inspireras av:
1. Två tunna remsor av mönstrat papper.
2. Man skulle ha tags som man la i layers.
3. Dekorera i en vertikal linje

Jag kanske i inte hade de tunnaste pappersremsorna men jag tycker jag har fått inspiration från det i alla fall. =). Jag har använt mig av tre olika tags som jag har lagt över varandra. Den översta tagen kommer från Amu Tangerine och ordet Sweet är sytt med svart tråd. Jag tror att den färgglada tagen kommer från Crate paper.
Dekorera i en vertikal linje.... hmm det tror jag att jag hade lite svårt med. =) men inspirationen är i alla fall därifrån.



De underbart söta kork fjärilarna är från American crafts och är helt underbara. De små trä knapparna kommer från Dear Lizzy.
Måste säga att jag faktiskt blev riktigt nöjd med denna LO. Trodde inte att jag skulle bli det från början men nu när den är klar så måste jag säga att det tillslut blev min stil ändå.


Och här har ni som vanligt process video till det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar