söndag 6 mars 2016

Suprise Sunday - Memory Planner - Mars

Idag kommer ett lite överrasknings inlägg.
Suprise Saturday och Suprise Sunday kan dyka upp när jag har några extra inlägg.

Så idag kommer jag visa er mitt uppslag för översikten över mars månad i min Heidi Swapp Memory Planner.
Så länge jag kan minnas har min mamma alltid ägt en filofax och skrivit ner korta notiser om dagen i den. Jag vet att hon har kvar alla dessa. En helt underbar samling att ha kvar tycker jag.
Jag själv använde mig av filofax ett tag men tyvärr så slutade jag. Förra året så började det pratas en hel del om planners och jag har aldrig riktigt fattat vad det är. Men jag googlade runt lite och kom fram till att det är exakt samma sak som att ha en filofax. Det är helt enkel en kalender. Idag finns det en hel sjö av olika tillverkare. När jag gjorde mitt val så blev det en från Heidi Swapp. Hennes vattenfärgade memory planner. Den är helt fantastik och jag försöker att flytta in i den.

I fredags kväll gjorde jag i alla fall min översikt för mars månad. Lite sent men nu är den gjord :D


Jag använde mig av inspiration från Citrus Twist kits 3 to inspire.
Man skulle:
1. Använda sig av mist eller ink
2. Handsy eller maskinsy
3. Fussy cut en bild

Jag har använt mig av Heidi Shine, som jag har stänkt över uppslaget.
Utan nål försökte jag mig på att handsy lite vid washitejpen och hjärtat. Kan inte påstå att det blev så bra men jag gjorde det. Måste leta rätt på en nål om jag ska fortsätta att sy på mina layouts.
Rosen har jag stämplat, färglagt och sedan klippt ut.


Till detta uppslag har jag använt mig av väldigt starka färger. Jag tycker att det passar nu när våren börjar närma sig. Och jag måste säga att jag längtar till både våren och sommaren.

De runda stämplarna som jag är helt kär i kommer från Citrus Twist Kits och är perfekta att använda i planners, layouts och pocket life.


Här hittar ni process videon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar